26 mei 2016

Betawerk wint Dutch Interactive Award!

Wij hebben met de case Maastricht UMC+, één oplossing voor alle online communicatie, Dutch Interactive Awards Zilver gewonnen in de categorie Corporate.

Betawerk wint Zilver Dutch Interactive Award 2016 (DIA)

Onze case Maastricht UMC+ heeft gisteren een felbegeerde Dutch Interactive Award 2016 gewonnen. Het online platform www.mumc.nl van het academisch ziekenhuis viel in de prijzen met een Zilveren Award in de categorie 'corporate'. De Dutch Interactive Awards zijn prijzen voor het beste interactieve werk van afgelopen jaar en vormen een waardering voor innovatieve concepten in de online community.

De prijs werd afgelopen donderdag voor de zevende keer uitgereikt in de Beurs van Berlage in Amsterdam.De jury spreekt van een bijzondere case en een enorme uitdaging. Ze looft de goede infrastructuur in een zeer complexe omgeving. Bij deze case is "sprake van een traditionele en complexe organisatie die nu moderne middelen inzet. Vanuit e-health moet dit. Knap gedaan".

Over de case

7000 Medewerkers en 4000 studenten maken van Maastricht UMC+ een toonaangevend universitair ziekenhuis. Tientallen redacteuren werken dagelijks aan de online presence: naast de uitgebreide hoofdwebsite zijn er al meer dan 60 websites van afdelingen.In nauwe samenwerking met Maastricht UMC+ hebben we een toekomsbestendige webstrategie geformuleerd en uitgezet. Kosteneffectief, schaalbaar en veilig. De achterkant bestaat uit één krachtige architectuur met een gedeelde set van functionaliteiten. Redacteuren van stafdienst communicatie én de afzonderlijke afdelingen kunnen zo gemakkelijk en zelfstandig hun eigen patiënten en bezoekers voorzien van informatie, volledig binnen de stijl van de organisatie. 

Lees de volledige case story.

Betawerk wint Zilver Dutch Interactive Award 2016 (DIA) Alle winnaars Dutch Interactive Awards 2016

Over DIA

De Dutch Interactive Awards (DIA) is voor de zevende keer georganiseerd en geldt als dé awardshow voor de interactieve branche.De Dutch Interactive Awards (DIA) zijn de prijzen voor het allerbeste interactieve werk van het afgelopen jaar. De DIA, opgericht door Emerce en branchevereniging Dutch Digital Agencies (DDA), zijn uitgegroeid tot dé awardshow voor de interactieve branche. Elke nominatie wordt beoordeeld op concept, design en UX, bouw, resultaat, interactiviteit en optimalisatie. De 60 juryleden belonen niet alleen design en creativiteit maar kijken ook naar de ontwikkeling en de resultaten. Hierdoor zijn de DIA een showcase van de beste Nederlandse online projecten.

Tijdens een sprankelende show in de Beurs van Berlage zijn in totaal veertien gouden en dertien zilveren winnaars onthuld voor het beste interactieve werk van Nederland. De 73 genomineerde cases zijn door een jury van zwaargewichten uit de Nederlandse online wereld beoordeeld op strategie, design en resultaat. In een bomvolle Beurs van Berlage in Amsterdam kregen de winnaars hun Dutch Interactive Award uit handen van presentator Jort Kelder.